Rentoutuminen ja
meditaatio

Milloin elämämme palapelin palaset kääntyivät niin päin, että stressitilasta tuli elimistömme normaalitila ja rentoutumisesta jotakin, jolle pitäisi pyrkiä löytämään joskus aikaa?

Löydä omaan elämääsi sopivat tavat pysähtyä ja rauhoittua

Arkemme on usein jatkuvaa suorittamista ja puskemista, ja vähäisistä yöunista, jatkuvasta kiireestä ja alati kasautuvista paineista ja tehtävistä on tullut uusi normi ja suorastaan ihanne. Onneksi viime vuosina hitaampi elämä on nostanut päätään trendinä, ja hyvinvointiin ja myös työhyvinvointiin on alettu kiinnittää aiempaa enemmän huomiota.


Rentoutuminen

Rentoutuminen palauttaa kehoasi ja viestii hermostolle rauhoittumista. Nämä viestit tavoittavat keskushermoston kautta niin lihakset kuin autonomisen ja ääreishermoston, immuunijärjestelmän ja kehon sisäeritysjärjestelmän. Ääreisverenkierto lisääntyy ja hengitystiheys, verenpaine ja sydämen lyöntitiheys laskevat. Stressihormonien taso alkaa laskea ja hyvän olon hormonien taso nousta. Unenlaatusi ja vastustuskykysi paranevat.

Rentoutuminen on myös mielelle todella tärkeää. Hiljentyessä herkistyt kuuntelemaan itseäsi ja tuntemuksiasi ja annat mahdollisten tukahdutettujen tunteiden nousta pintaan.

Rentoutumishetkiä tulisi olla päivän aikana useita, ja rentoutua voi monella eri tavoin. Toista rentouttaa käsillä tekeminen, toista ulkoilu raittiissa ilmassa, kolmas kaipaa ohjattua hiljentymishetkeä. On tärkeää löytää itselle sopivat tavat rentoutua.

Jo lyhyt, minuutinkin mittainen hengitysharjoitus rentouttaa vaikkapa työpäivän lomassa ennen tärkeää palaveria.

Oman voiman akatemian jäsenenä saat käyttöösi erilaisia lyhyitä rentoutusharjoituksia sekä syvärentouttavia jooga nidra -harjoituksia.

Meditaatio

Meditaatio eroaa rentoutusharjoituksesta siten, että siinä rentoutetaan keho ja mieli ja ohjataan mieltä keskittymään johonkin tiettyyn asiaan. Keskittämällä ajatukset tietoisesti pois arkisista asioista, mieli lopulta vaimenee, tyhjenee ja kirkastuu.

Meditaatio onkin ennen kaikkea rauhoittava ja rentouttava harjoitus, joka usein lisää ilon ja tyyneyden tunteita sekä itsetuntemusta.

Oman voiman akatemian jäsenenä saat erilaisia ohjattuja ja eripituisia meditaatioharjoituksia käyttöösi.

Hypnoottiset meditaatiot

Siinä missä meditoinnilla mieli ohjataan pois arkisista asioista, hypnoosin avulla voidaan luoda alitajuntaan positiivisia suggestioita, joista voi olla apua esimerkiksi oman tunne-elämän ja itsetunnon parantamiseen tai vaikkapa huonosta käyttäytymismallista poisoppimiseen.

Hypnoosi on tietoisuuden tila, jossa mielen taajuus on korkeammalla tasolla kuin normaalissa päivätietoisuuden tai meditaatiotietoisuuden tasolla. Hypnoositaajuudella mieli on avoin uuden oppimiseen ja eri asioiden uudelleen määrittymiseen.  Hypnoosi on siis yhdistelmä rentoutumista, meditaatiota ja positiivisia suggestioita ja sen tarkoitus on aina hyvä. Voit turvallisesti antaa itsesi nukahtaa hypnoosiin, sillä heräät siitä kyllä normaalisti aamulla herätyskellon soidessa.  

Oman voiman akatemian jäsenenä saat käyttöösi kevyitä hypnoosiharjoitteita, joiden avulla mm. rentoudut ja virität mieltäsi onnellisemmalle taajuudelle ja vahvistat itsetuntoasi. Löydät nämä harjoitukset omana kurssinaan Hypnoottiset meditaatiot -osiosta. Sieltä löydät myös hypnoottisen meditaation, jolla otat yhteyttä omaan suojelusenkeliisi. 

Mitä asiakkaat kertovat rentoutus-, meditaatio- ja hypnoosiharjoituksista?

"Nyt vahva suositus Sinulle, joka haluat rentoutua: Lempi Coaching & Yoga. Parempia meditaatioharjoituksia en ole kokenut. "

Asiakas
Meditaatiot

 "Hypnoosiharjoitukset ovat antaneet minulle varmuutta ja luottamusta itseeni niin henkilökohtaisessa elämässä kuin työssänikin." 

Hypnoosin harjoitusasiakas

 "Sinulla on tosi miellyttävä ääni. Minulle on oikeasti tärkeää, että ohjaajan ääni miellyttää."

Asiakas
Meditaatiot

 "Tarvitsen rentoutumiseen sen, että joku antaa minulle luvan rentoutua."

Asiakas
Meditaatiot

Hyvinvointisi ei rakennu ulkoisista asioista,
vaan siitä, miten suhtaudut niihin.